Objednat se

“Žádný muž nechce, aby jeho žena podstupovala omlazující procedury. Přesto se mu ale líbí ty, jež je podstupují - jen o tom neví.” MUDr. Gabriela Horová

Odstranění pigmentových skvrn

Než se pustíme do odstraňování pigmentových skvrn, je potřeba rozlišit hyperpigmentace benigní a maligní. Za benigní označujeme ty neškodné, které vznikají nejčastěji nadměrným sluněním, v průběhu těhotentství nebo po zánětlivých onemocněních kůže. Nejčastější maligní hyperpigmentací je zhoubný nádor melanom - proto pokud váháte, o jakou pigmentovou skvrnu se jedná, navštivte zkušeného dermatologa.

Možnosti, jak v současné době zesvětlit/odstranit benigní pigmentové skvrny, jsou v zásadě tři:

• 1. depigmentační krémy či séra, která zakoupíte v lékárně nebo u svého dermatologa. Bohužel ne všechny jsou účinné. Hledejte ty, jež obsahují: arbutin, kyselinu kojovou, glabridin, vitamin C, kyselinu glykolovou. Jejich používání musí být dlouhodobé - minimálně 8 týdnů. Účinný tip od nás: sérum Pigment Perfect FILORGA.
  • 2. další možností je lékařský chemický peeling.
  • 3. možností je laser. Paprsek laseru pigment tzv. rozstřelí na mikroskopické částečky, které bílé krvinky postupně odstraní z těla. Ošetření je mírně bolestivé, počítejte s více ošetřeními podle povahy pigmentace.
  • Účinné jsou kombinace těchto metod: nejčastěji depigmentační prostředek na domácí použití + kúra chemického peelingu = bezbolestné a účinné řešení!

Co je zásadní, ale současně nejtěžší - je prevence. Trochu se bude lišit podle typu pigmentací, ale obecně nejdůležitější je eliminace UV záření.

Jak už jste možná slyšeli, kůže má “paměť”, takže hříchy mládí (jako solárium) se jednou projeví. Používejte denně krém s SPF50+ (i na hřbety rukou), vyhýbejte se slunci, obličej vůbec neopalujte, jezte hodně přirozených antioxidantů, neužívejte hormonální antikoncepci… ale možná i tak se pigmentovým skvrnám nevyhnete, neboť můžete mít genetické predispozice.

Pokud Vás ale pigmentové skvrny trápí, neváhejte nás kontaktovat, jsme schopni Vám pomoci.

Filorga Laboratiories Paris Česká společnost estetické a laserové medicíny World Society Interdisciplinary Anti-Aging Medicine American College of Lifestyle Medicine